Veelgestelde vragen (FAQ’s)2017-07-07T02:03:11+02:00

Hieronder vind u antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Hoe activeer of verleng ik mijn Kaspersky-licentie?2018-06-17T02:37:22+02:00

1. Licentiegegevens per e-mail

Zodra u een licentie voor Kaspersky hebt aangeschaft, ontvangt u van ons een e-mail met uw licentiegegevens. Deze e-mail wordt verstuurd naar hetzelfde adres als uw factuur op binnenkomt. In de e-mail staat een download-link en een licentiecode. De licentiecode heeft u nodig voor activering.

Let op: als het om een verlenging gaat, ontvangt u de e-mail 7 dagen voordat uw nieuwe periode ingaat. Dit onder voorwaarde dat de factuur voor de verlenging voldaan is.

Voorbeeld e-mail licentiegegevens Kaspersky

Heeft u geen e-mail ontvangen? Controleer dan de map ‘spam’ of  ‘ongewenst’. Indien u de e-mail ook daar niet kunt vinden, neem dan contact op, dan versturen wij de gegevens opnieuw.

2. Kasperksy installeren

Indien u Kaspersky nog niet heeft geïnstalleerd, kunt u de downloadlink uit de e-mail gebruiken om het programma te downloaden en installeren. De laatste versies kunt u ook downloaden op onderstaande links:

Indien u het product gaat verlengen, kunt u deze stap overslaan. Bij verlenging zal – indien beschikbaar – altijd de laatste versie worden opgehaald.

3. Open Kaspersky

Open Kaspersky. Dit doet u door dubbel op het icoon te klikken, rechtsonder in uw taakbalk. Mogelijk moet u op het pijltje klikken om meer iconen te tonen.

Kaspersky openen via het icoon

4. Klik op Licentie

Klik op de knop Licentie: nog X dagen, rechtsonder in het programma.

Kaspersky: klik op Licentie

5. Klik op Programma activeren

Klik op de knop Programma activeren

Kaspersky: klik op Programma activeren

6. Voer de licentiecode in

Voer de licentiecode in uit de e-mail die u van ons heeft ontvangen. Klik daarna op de knop Activatiecode toevoegen.

Kaspersky: voer de licentiecode in

7. Activatie voltooid

Het programma wordt nu geactiveerd bij Kaspersky. Dit proces kan enkele minuten duren.

Kaspersky: programma wordt geactiveerd

Zodra de activering is voltooid ziet u een bericht. Klik op de knop Voltooien.

Na succesvolle activatie zal rechtsonder Licentie: nog 365 dagen staan. Indien u nog een lopende licentie heeft, gaan de 365 dagen in nadat de huidige licentie is verlopen.

Kaspersky: activering voltooid

Hulp nodig?

Komt u er met bovenstaande stappen niet uit of ziet u foutmeldingen? Neem dan contact op, zodat we met u mee kunnen kijken.

Wat zijn de instellingen voor mijn e-mail?2018-06-17T02:36:55+02:00

Als uw e-mailadres is ingesteld, heeft u een wachtwoord ontvangen. Heeft u dit wachtwoord nog niet ontvangen, dan moet u eerst het e-mailadres (laten) aanmaken.

U kunt vanaf ieder apparaat met internet uw e-mail online bekijken via de webmail. Als gebruikersnaam vult u uw e-mailadres in.

Om een ander apparaat in te stellen, zoals Outlook of Windows Mail op uw computer of uw telefoon of tablet, gebruikt u de volgende instellingen:

Wilt u uw e-mail synchroniseren tussen meerdere apparaten? Kies dan voor IMAP in plaats van POP.

Inkomende IMAP Server: ssl.pingweb.nl
Inkomende IMAP Poort:
– SSL aan (aanbevolen): 993
– SSL uit: 143
Identiteitscontrole: Wachtwoord

Inkomende POP-server: ssl.pingweb.nl
Inkomende POP-poort: 110 (SSL aanbevolen)
Identiteitscontrole: Wachtwoord

Uitgaande SMTP Server: ssl.pingweb.nl
Uitgaande SMTP Poort:
– TLS aan (aanbevolen): 587
– SSL aan: 465
– SSL uit: 587
Identiteitscontrole: Wachtwoord

 

Lukt het niet om uw e-mail in te stellen? Neem dan contact op, wij helpen u graag.

Hoe verhuis ik mijn domeinnaam?2017-05-18T03:04:35+02:00

Als u van hostingprovider wilt wisselen, moet u uw domeinnaam verhuizen. Onderstaand staat uitgelegd hoe u dat doet.

Uw domeinnaam is momenteel nog ondergebracht bij een andere partij en u wilt deze naar PingWeb verhuizen. Om dit verzoek te kunnen uitvoeren, hebben wij het zogenaamde EPP-token (ook wel autorisatietoken of verhuiscode genoemd) nodig. Dit is een reeks willekeurige tekens waarmee wij de verhuizing kunnen autoriseren. Deze code kunt u opvragen bij uw huidige provider. De provider is verplicht om deze (altijd) binnen 5 dagen aan u te verstrekken. U kunt deze code vervolgens samen met de te verhuizen domeinnaam naar info@pingweb.nl sturen. De verhuizing wordt dan in gang gezet en binnen 24 uur wordt de domeinnaam op onze servers actief.

Let op: wilt u uw diensten bij de huidige provider geheel opzeggen? Het verhuizen van de domeinnaam wordt vaak niet gezien als opzegging. U dient dus meestal nog apart nog de overeenkomst op te zeggen om te voorkomen dat uw abonnement actief blijft.

Als uw domeinnaam op dit moment bij PingWeb ondergebracht is, maar u wilt deze verhuizen naar een andere partij, dan heeft u het EPP-token (ook wel autorisatietoken of verhuiscode genoemd) nodig voor dit domein. U kunt deze schriftelijk opvragen door een verzoek te sturen naar info@pingweb.nl of ons postadres. U dient daarvoor wel de geregistreerde houder van het domein te zijn. Wij zullen het token dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 5 dagen aan u verstrekken.

Bij een verhuizing wordt uw hosting-overeenkomst niet automatisch opgezegd. Wilt u ook uw webhostingaccount of andere diensten opzeggen? Volg dan deze instructies. Na een opzegging van een domeinnaam wordt het EPP-token altijd toegestuurd.

Mijn website is niet bereikbaar2018-06-17T02:36:29+02:00

Het kan gebeuren dat er een storing optreedt of dat uw website om een andere reden niet bereikbaar is. Dit noemen we ‘downtime’. Volg onderstaande stappen om het probleem te achterhalen:

  1. Wacht 10 minuten en probeer nogmaals om uw website te bereiken.
  2. Controleer uw internetverbinding. Werken andere websites (bijvoorbeeld www.google.nl) wel? Zo niet, controleer dan de internetverbinding of probeer dan uw router of modem te resetten.
  3. Kijk of het probleem niet lokaal is. Via isup.me kunt u de website invoeren en krijgt u te zien of de website ook voor andere mensen ‘down’ is. Krijgt u te zien dat de website ‘up’ is? Dan bent u mogelijk om veiligheidsredenen van de website geblokkeerd of is er een lokaal probleem op uw computer. Neem in dat geval contact op.
  4. Bekijk de berichten op onze Twitter. Mogelijk is er een bekende storing waar aan gewerkt wordt. Ook kunt u op deze pagina bekijken of onze servers op dit moment goed functioneren.
  5. Is het geen lokaal probleem en is er geen storing door ons gemeld? Neem dan contact op!
Ik ontvang een factuur voor mijn website van een andere partij, klopt dat?2014-08-14T01:03:48+02:00

Als u een factuur ontvangt voor uw website maar deze niet van PingWeb afkomstig is, gaat dit buiten ons om. Vaak gaat het om een dienst die u zelf heeft afgesloten bij een andere partij, of bijvoorbeeld om een hostingcontract of domeinregistratie die niet via PingWeb loopt.

Ook kan het zijn dat wij voor u aanvullende software of hardware hebben besteld of een abonnement hebben afgesloten op een dienst bij een andere partij. Dit is dan in overleg met u gebeurd. Indien de afrekening niet via PingWeb loopt, zal deze partij u mogelijk zelf factureren.

Is de factuur gerelateerd aan uw website, maar weet u niet wat het precies is? Of twijfelt u aan de echtheid? Wij helpen u graag om te achterhalen waarvoor de rekening is en of dit geen spookfactuur is.

Ik ontvang een e-mail van drs@domain-registry.nl met code 1010, 1011, 1017 of 1027, wat is dat?2014-08-14T19:06:32+02:00

Als u een .NL-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij een organisatie als SIDN geregistreerd. Deze organisatie beheert de registratie van alle .NL-domeinnamen. Bij iedere domeinnaam worden de zogenaamde houdergegevens (WHOIS) geregistreerd. Dit geeft aan wie de eigenaar van het domein is, en wie er aangesproken moet worden voor administratieve of technische kwesties. Indien u een domein door PingWeb laat registreren, wordt u opgegeven als houder en uw e-mailadres geregistreerd.

Nadat sommige acties worden uitgevoerd op het domein, ontvangt u daarvan een bevestiging per e-mail omdat u de houder bent. Dit is dus geen spam. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een nieuwe registratie, een wijziging, een verhuizing of het opzeggen van een domein. De e-mail die afkomstig is van SIDN met het e-mailadres drs@domain-registry.nl, is puur een bevestiging van deze actie. U hoeft dus zelf niets met deze e-mail te doen..

Wilt u zeker zijn van de status van uw domein, of ontvangt u een andere e-mail over uw domeinnaam, dan kunt u altijd even contact opnemen. Wij informeren u dan graag verder.

Voorbeeld van SIDN bevestigingsmail

Onderwerp: 1011 Wijziging houdernaam voor [DOMEIN.NL] verwerkt
—–BEGIN PGP SIGNED MESSAGE—–
Hash: SHA1

– – English version of this message below –

Geachte heer, mevrouw,

Registrar [REGISTRAR] heeft voor de domeinnaam [DOMEIN.NL] een wijziging van de houdernaam aangevraagd. Deze aanvraag is door SIDN verwerkt. De nieuwe gegevens staan onderaan het bericht.

Indien u van mening bent, dat deze wijziging ten onrechte is uitgevoerd, kunt u hiertegen bezwaar aantekenen. Wij verzoeken u dan contact op te nemen met de organisatie waar uw domeinnaam is ondergebracht: [REGISTRAR]

Met vriendelijke groet,

SIDN

DIT E-MAIL ADRES SVP NIET GEBRUIKEN. U kunt uw vragen en opmerkingen sturen naar: support@sidn.nl.
– ——————————————————————————-

Dear Sir/Madam,

The registrar [REGISTRAR] has informed us that the registrant of the domain name [DOMAIN.NL] has changed. We have now processed the change. You will find the updated registrant details at the end of this message.

If you believe that this change should not have been made, you may register an objection. To do so, please contact the registrar that has responsibility for the domain name, i.e. [REGISTRAR]

Kind regards,

SIDN

PLEASE DO NOT REPLY TO THE ADDRESS THIS MESSAGE CAME FROM. If you have any questions or feedback, please contact support@sidn.nl.
– ——————————————————————————-

Houder / Registrant:
[UW HOUDERGEGEVENS]

Administratieve contactpersoon / Administrative contact:
PIN014610-TRAIP
Pingweb
+31.619774229
info@pingweb.nl

—–BEGIN PGP SIGNATURE—–
Version: Cryptix OpenPGP 0.20050418

iQEcBAEBAgAGBQJT0qAsAAoJEGThoP9KQmit6xwH/jQpvIU1rOrigNbxg9dyQHFs
vra8EIDTE/4PrzjqtjIIVvpKhwy/aIPgVECEGYlqS+kSOxeTI3EBPWilqkQ+f3qc
0Ngs7WHEa0OD8O3KP4StMCTwTlrWpwjfTWJF39kWbQfuieop0C9Sd9nXUR1xLVBl
c/erJkRYlHRORYeX69ep7jyz0NJa4s84NK20APoW5RuOKg+FGd6t1TYCZUsx003M
GyMmTMTbjfe2Nu847vCRvknh9o2bCj/Z7FOqImdIxkJFBaifXv42akUGKqVvtSxX
4yaHsPxdje7mAQQLFnPq5IaA/NTsaKdtMpSXrUGmDAKXXbiOO7GH4LnItzYLrQ0=
=uDAV
—–END PGP SIGNATURE—–

Ik ontvang een e-mail van ICANN dat ik mijn e-mailadres moet verifiëren, klopt dat?2017-05-18T03:04:35+02:00

Als u een .COM-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) geregistreerd. Deze organisatie beheert een aantal domein-extensies, waaronder .COM. Sinds 1 januari 2014 voeren zij een zogenaamde contact-validatie. Zo wil ICANN verifiëren dat de gegevens en het e-mailadres van de domeinhouder ook echt kloppen. Zij sturen daarvoor een e-mail met een bevestigingslink. Dit is dus geen spam en een zeer belangrijke e-mail.

Verifieer uw domein!

Het is belangrijk dat u uw e-mailadres verifieert voor het domein. Dit doet u door op de bevestigingslink te klikken in de e-mail die u ontvangt nadat een .COM-domein geregistreerd wordt.

Wilt u meer informatie of hulp bij het verifiëren van uw domeinnaam? Neem dan contact met ons op.

Voorbeeld van ICANN bevestigingsmail

Onderwerp: Request for email address validation
>Dear registrant,

Due to the requirements under the ICANN Registrar Accreditation Agreement we are required to confirm the validity of the email address provided for the domain name registration application or contact creation. You will only have to do this once for each email address used.

Please click on the following link to confirm that you have received this email and to validate your email address:

[LINK]

If the above shown link should be broken please proceed to: [LINK]

and enter your personal validation token into the form field: [TOKEN]

Please note that in case you do not validate your email address, we are required to suspend your domain name registration(s) using these contact details no later than: [DATUM]

After the suspension date you can always re-activate your domain name(s) by confirming the address as described above.

Thank you very much for your cooperation!

Best regards,
Your ICANN-Accredited Registrar

Ik ontvang een e-mail van ICANN dat mijn domein verloopt (ERRP), wat is dat?2017-05-28T23:57:39+02:00

Als u een .COM-domein in bezit hebt, wordt deze (uiteindelijk) bij ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) geregistreerd. Deze organisatie beheert een aantal domein-extensies, waaronder .COM. Voordat de contractsperiode van uw domeinnaam eindigt, ontvangt u van ICANN een e-mail om u te wijzen op het einde van de huidige registratieperiode. Dit is dus geen spam.

U hoeft echter niets met deze e-mail te doen. Indien u de domeinnaam niet bij ons heeft opgezegd, wordt deze automatisch met een jaar verlengd. Wilt u zeker zijn van de status van uw domein, of ontvangt u een andere e-mail van ICANN, dan kunt u altijd even contact opnemen. Wij informeren u dan graag verder.

Voorbeeld van ICANN-mail

Onderwerp: ICANN ERRP for the domain [DOMAIN.COM]
>Dear [NAME],

This message is a reminder regarding the upcoming expiration date of your domain name [DOMAIN.COM] in accordance with the ICANN Expired Registration Recovery Policy http://www.icann.org/en/resources/registrars/consensus-policies/errp.

According to our records, the domain name is currently registered until:

2014-01-01

Your domain name can be renewed in accordance with the terms of your service provider. If you wish to renew your domain, please visit the website of your provider for further information and make sure payment for the renewal is made in time. Depending on the terms of your agreement with your service provider, renewal may be automatic.

Thank you for your attention.

Best regards,
Your ICANN-Accredited Registrar

Ondersteuning op afstand2014-06-26T20:34:04+02:00

Om ondersteuning op afstand te verlenen, gebruiken wij software waarmee we uw computer tijdelijk kunnen bekijken en bedienen. Vaak krijgen wij de vraag hoe het zit met uw privacy en veiligheid. Uiteraard zullen onze medewerkers nooit een actie uitvoeren zonder met u te overleggen. Tenzij we dat zelf met u hebben afgesproken, heeft u de betreffende medewerker altijd tegelijkertijd aan de telefoon. U kunt continu zien wat er op uw computer gebeurt. Vertrouwt u iets niet helemaal of volgt u niet helemaal wat er gebeurt, dan kunt u dat altijd aangeven. Natuurlijk zullen wij ook nooit zonder duidelijke aanleiding in uw persoonlijke bestanden of geschiedenis kijken. De sessie wordt daarnaast opgeslagen in een logboek van het programma op uw computer. U – of een technische specialist – kan dus altijd precies nagaan wanneer er verbinding is gemaakt en wat er tijdens een sessie is uitgevoerd.

De toegang tot uw computer is eenmalig en tijdelijk van aard. Uw ID blijft meestal gelijk voor uw computer, maar er wordt steeds een willekeurig wachtwoord aangemaakt. Daardoor is het niet mogelijk dat wij op een later moment nogmaals in uw computer kunnen zonder uw toestemming. De software wordt ook niet op uw computer geïnstalleerd, dus zodra deze is afgesloten is er geen verbinding mogelijk met uw computer totdat u het programma opnieuw uitvoert. De verbinding vindt daarnaast plaats over een sterk beveiligde verbinding, zodat niemand anders kan meekijken dan de medewerker van PingWeb. U kunt er dus gerust op zijn dat het gebruik van onze ondersteuning op afstand veilig is.

Ik heb geen verstand van computers, kan ik mijn website zelf beheren?2014-04-04T14:07:15+02:00

Wij hebben hele simpele systemen om uw website te beheren, waarbij u nauwelijks over technische kennis hoeft te beschikken. Eigenlijk kunt u uw website al zelf beheren als u op de computer met bijvoorbeeld Microsoft Word kunt werken. Natuurlijk geven wij u graag een kleine training in het beheer, en indien u het zelf lastig vindt kunnen wij met een servicecontract het gehele beheer voor u verzorgen.

Kan ik PingWeb bezoeken?2014-04-04T14:05:03+02:00

U kunt onze vestiging in Den Dungen alleen bezoeken op afspraak.

Hoe kan ik een periodiek contract of abonnement opzeggen?2017-05-18T03:04:35+02:00

Het kan natuurlijk dat u een periodieke dienst of abonnement bij ons wilt opzeggen. Om op te zeggen kunt u gebruik maken van onderstaande formulieren. U kunt deze op uw computer invullen, uitprinten en ondertekenen. Vervolgens verstuurt u deze per e-mail naar info@pingweb.nl of per post naar PingWeb, Vlasakker 12, 5275KB Den Dungen.

Hoeveel kost het maken van een website?2017-05-18T03:04:35+02:00

Wij werken niet met vaste prijzen, omdat we vinden dat websites nooit hetzelfde zijn. We bekijken altijd per situatie wat uw wensen zijn en doen u vervolgens een aanbod. Voor websites is dit meestal een vaste prijs, zodat u precies weet wat het gaat kosten. Wilt u een offerte ontvangen? Neem dan contact op.

Moet ik een aanbetaling doen?2014-06-04T16:51:15+02:00

Voor de meeste opdrachten hanteren wij een aanbetaling van 35 tot 50% van het totale bedrag. De reden hiervoor is dat de inkoopkosten voorzien worden en het risico op wanbetaling beperkt wordt. Nadat deze aanbetaling is voldaan, starten wij met de overeengekomen werkzaamheden. Op basis van verschillende factoren kan de aanbetaling worden geschrapt:

  • U heeft al vaker opdrachten ingediend bij ons.
  • Uw betaalgedrag uit het verleden bij ons is goed.
  • Het totale bedrag ligt onder de €250,00.
Hoe kan ik betalen?2017-05-18T03:04:35+02:00

Voor de meeste diensten en producten kunt u op factuur betalen. U ontvangt de factuur zo snel mogelijk na oplevering per e-mail. Standaard hanteren wij een betalingstermijn van 14 dagen, maar op basis van verschillende factoren kan hier van worden afgeweken. De factuur kunt u zelf via internetbankieren of andere wijze bij uw bank betalen. Tevens bieden wij de mogelijkheid om eenvoudig per iDEAL te betalen; hiervoor ontvangt u een link bij uw digitale factuur. Wilt u liever contant, per PIN, creditcard of PayPal betalen? Dan kan dat in overleg.

Voor de meeste opdrachten vragen wij een aanbetaling. Bij computerdiensten dient er, in ieder geval de eerste keer, altijd direct contant of per PIN betaald te worden.

Betalingsmethoden

overboeking 
ideal
PIN & creditcards via iZettle
paypal
Kunt u mij terugbellen?2014-03-26T02:25:16+01:00

Ja, vul onderstaand formulier in en wij bellen u z.s.m.:

[gravityform id=”1″ name=”Terugbelverzoek” ajax=”true”]

Wat zijn de openingstijden van PingWeb?2014-03-26T01:36:22+01:00

Wij hebben geen vaste openingstijden.

  • Telefonisch kunt u ons het beste bereiken tussen 10:00 en 20:00 uur;
  • E-mail en social media wordt zo snel mogelijk beantwoord;
  • Langskomen is alleen mogelijk op afspraak.
Kan ik een mobiele app laten ontwikkelen?2014-03-26T01:33:23+01:00

Wij ontwikkelen zelf geen mobiele apps, omdat we daar niet genoeg expertise voor hebben. Wel hebben wij verschillende partners die apps voor iOS, Android en Windows Phone kunnen ontwikkelen. Indien u daarin geïnteresseerd bent, neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Voor het weergeven van uw website of webshop houden wij uiteraard rekening met mobiele apparaten.

Is het mogelijk om mijn website zelf te beheren?2014-03-26T01:30:34+01:00

Ja, dat is mogelijk! Wij bieden verschillende soorten websites, onder andere met een zogenoemd CMS. CMS staat voor Content Management System, een systeem waarmee u eenvoudig de meeste inhoud op de website kunt aanpassen. Het meestgebruikte systeem is WordPress, maar ook andere systemen zijn mogelijk. Het is ook mogelijk om het bijwerken van uw website aan ons over te laten.

Kan ik een afspraak maken?2017-05-18T03:04:35+02:00

Ja, wij komen graag bij u langs om persoonlijk kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken. Uiteraard kunt u ook een afspraak bij ons maken of op een locatie in de buurt.

Voor een afspraak kunt u contact opnemen. U kunt ook zelf online een afspraak inplannen, dan nemen wij contact met u op.

Ga naar de bovenkant