Om u ondersteuning te kunnen bieden op afstand, maken wij gebruik van de software Teamviewer. Met deze software kunnen we – met uw toestemming – uw computer tijdelijk op afstand bekijken en besturen. Zo kunnen we u eenvoudig helpen met simpele oplossingen.

Let op: U hoeft deze software alleen te downloaden indien een medewerker van PingWeb u daar instructie voor geeft.

QuickSupport downloaden en starten

Om de medewerker van PingWeb toegang te geven tot uw computer volgt u de volgende stappen:

  1. Klik op onderstaande button om de QuickSupport-applicatie te downloaden voor Windows of Mac:
QuickSupport starten
  • Klik op Openen wanneer daar om wordt gevraagd. Indien dit venster niet verschijnt, dubbelklik dan op het gedownloade bestand om deze te openen.
  • Klik op Uitvoeren of Toestaan als uw computer vraagt of u het bestand qs.exe wilt uitvoeren.
  • Er verschijnt een venster zoals hieronder, met een sessiecode. De medewerker van PingWeb zal u een verzoek sturen om met uw computer te verbinden.
    SCreenshot PingWeb QuickSupport
  • De medewerker van PingWeb maakt verbinding met uw computer. Hij kan uw beeldscherm en bestanden zien, uw muis en toetsenbord bedienen en informatie over uw systeem bekijken.
  • Privacy & veiligheid

    Vaak krijgen wij de vraag hoe het zit met uw privacy en veiligheid. Uiteraard zullen onze medewerkers nooit een actie uitvoeren zonder met u te overleggen. Tenzij we zelf iets anders met u hebben afgesproken, heeft u de betreffende medewerker altijd tegelijkertijd aan de telefoon. U kunt continu zien wat er op uw computer gebeurt. Vertrouwt u iets niet helemaal of volgt u niet helemaal wat er gebeurt, dan kunt u dat altijd aangeven. Natuurlijk zullen wij ook nooit zonder duidelijke aanleiding in uw persoonlijke bestanden of geschiedenis kijken. De sessie wordt daarnaast opgeslagen in een logboek van het programma op uw computer. U – of een technische specialist – kan dus altijd precies nagaan wanneer er verbinding is gemaakt en wat er tijdens een sessie is uitgevoerd.

    De toegang tot uw computer is eenmalig en tijdelijk van aard. Uw ID blijft meestal gelijk voor uw computer, maar er wordt steeds een willekeurig wachtwoord aangemaakt. Daardoor is het niet mogelijk dat wij op een later moment nogmaals in uw computer kunnen zonder uw toestemming. De software wordt ook niet op uw computer geïnstalleerd, dus zodra deze is afgesloten is er geen verbinding mogelijk met uw computer totdat u het programma opnieuw uitvoert. De verbinding vindt daarnaast plaats over een sterk beveiligde verbinding, zodat niemand anders kan meekijken dan de medewerker van PingWeb. U kunt er dus gerust op zijn dat het gebruik van onze ondersteuning op afstand veilig is.