Om ondersteuning op afstand te verlenen, gebruiken wij software waarmee we uw computer tijdelijk kunnen bekijken en bedienen. Vaak krijgen wij de vraag hoe het zit met uw privacy en veiligheid. Uiteraard zullen onze medewerkers nooit een actie uitvoeren zonder met u te overleggen. Tenzij we dat zelf met u hebben afgesproken, heeft u de betreffende medewerker altijd tegelijkertijd aan de telefoon. U kunt continu zien wat er op uw computer gebeurt. Vertrouwt u iets niet helemaal of volgt u niet helemaal wat er gebeurt, dan kunt u dat altijd aangeven. Natuurlijk zullen wij ook nooit zonder duidelijke aanleiding in uw persoonlijke bestanden of geschiedenis kijken. De sessie wordt daarnaast opgeslagen in een logboek van het programma op uw computer. U – of een technische specialist – kan dus altijd precies nagaan wanneer er verbinding is gemaakt en wat er tijdens een sessie is uitgevoerd.

De toegang tot uw computer is eenmalig en tijdelijk van aard. Uw ID blijft meestal gelijk voor uw computer, maar er wordt steeds een willekeurig wachtwoord aangemaakt. Daardoor is het niet mogelijk dat wij op een later moment nogmaals in uw computer kunnen zonder uw toestemming. De software wordt ook niet op uw computer geïnstalleerd, dus zodra deze is afgesloten is er geen verbinding mogelijk met uw computer totdat u het programma opnieuw uitvoert. De verbinding vindt daarnaast plaats over een sterk beveiligde verbinding, zodat niemand anders kan meekijken dan de medewerker van PingWeb. U kunt er dus gerust op zijn dat het gebruik van onze ondersteuning op afstand veilig is.